Residenssitaiteilijat ja -tutkijat Tanssi Maria Nurmela & Pauliina Silvennoinen Tanssitaiteilijat Maria Nurmela, tanssitaiteilija Maria on valmistunut ammattitanssijaksi Suomen Kansallisoopperan Balettikoulusta 1997 ja Essenin Folkwang-Hochschulesta 2002, sekä suorittanut myös maisterin tutkinnon tanssipedagogiikassa Teatterikorkeakoulun Tanssi-ja teatteripedagogiikan laitoksella 2007. Vuodesta 2002 alkaen freelancerina työskennellyt Maria on tanssinut mm. Tero Saarinen Companyssa ja Hanna Brotherus Companyssa, sekä Hollannissa, Saksassa ja USA:ssa useiden koreografien mm. Alan Danielssonin, Piet Rogien ja Malou Airaudon produktioissa. Nurmelan viimeisin oma tuotanto oli 2007 ensi-iltansa saanut ääni- ja nykytanssiteos Hotel New York. Mariaa kiehtoo erityisesti kollektiivinen ja poikkitaiteellinen työskentelytapa, sekä tavanomaisesta poikkeavan esitystilan tuomat mahdollisuudet niin esiintyjälle kuin katsojalle. Pauliina Silvennoinen, tanssitaiteilija Pauliina uskoo taiteen mahdollisuuksiin täydentää ihmisen kokonaisvaltaista maailman kokemusta ja haluaa tutkia tanssitaiteen mahdollisuuksia tarjota todellisuutta laajentavia kokemuksia niin katsojalle kuin tekijällekin. Pauliina on työskennellyt tanssijana mm. Petri Kekonin, Carl Knifin, Marianne Rouhiaisen sekä newyorkilaisten Philippa Kayen, Airelisen ja David Appelin kanssa. Hän on esiintynyt tanssijoiden ja muusikoiden kanssa tekemillään yhteistyöteoksilla sekä toiminut kuraattorina poikkitaiteellisissa iltakokonaisuuksissa New Yorkissa ja Pohjoismaissa. Hän sai apurahan New Yorkissa työskentelyyn American Scandinavian Societyltä. Pauliina valmistui Turun AMK:n Taideakatemian tanssilinjalta 2005. Hän on opiskellut tanssia myös Fontys Danceacademiessa (NL) sekä ottanut tanssitunteja eri studioilla New Yorkissa. Elämää ja kuolemaa -teoksessa avautuu kaksi peräkkäistä tarinaa, kahdesta henkilöstä. Tarinat limittyvät yhteen, muodostavat kahdesta erillisestä monologista dialogin ja kokonaisuuden. Saaren kartanossa tanssijattaret sukelsivat toinen toistensa tarinoihin ja liikekieleen. Kahdesta viikosta muotoutui todellinen improvisatorinen ja luova vuoropuhelunkaltainen peli.