Apurahat ja residenssipaikat Tiede Luokanopettajaopiskelijoiden kestävyysmuutoskyvykkyyden edistäminen transformatiivisen oppimisen avulla Päähakija Professori Ratinen Ilkka ja työryhmä (LUTRA) Hankkeen jäsenet Kuukausiapurahan saajat: Karvonen Roosa Ryhmän muut jäsenet: Linnanen Lassi, Salonen Arto, Kemi Ulla Myöntösumma 109200 € Tukimuoto Yleinen rahoitushaku Alat Yhteiskunnallinen ympäristötiedeYmpäristökasvatus Myöntövuosi 2022 Kesto Kolmivuotinen Jos omistat hankkeen, voit kirjautua sisään ja lisätä hankkeen tietoja. Kirjaudu sisään Jaa: Takaisin apurahalistaukseen Hakemuksen tiivistelmä LUTRA-hankkeessa kehitetään malleja luokanopettajaopiskelijoiden kestävyysmuutoskyvykkyy-den edistämiseen sekä heidän kestävyysongelmanratkaisutaitojen tukemiseen. Tutkimushankkeen tavoitteena on löytää vastauksia siihen, millaiset kestävyysmuutoskyvykkyysvalmiudet suomalaisilla luokanopettajaopiskelijoilla on. Tämän tiedon pohjalta luodaan pedagogisia malleja luokanopettajien kestävyysmuutoskyvykkyyttä edistävistä tekijöistä. Pedagogiset mallit perustuvat transformatiivisen oppimisen teoriaan ja yhteisölliseen oppimiseen, jossa luokanopettajaopiskelijat opettavat toisilleen ajankohtaisia kestävyysteemoja. Tutkimushanke tuottaa uutta tietoa siitä, millä tavalla transformatiivista oppimista soveltamalla edistetään kestävyysongelmien ratkaisuprosesseja korkeakoulutuksessa. Hankkeen yhteistyötahojen avulla hankkeessa kehitettyjä pedagogisia malleja tarkastellaan myös muussa kuin kasvatusalan työelämäkontekstissa. Luomalla uusia oppimisyhteisöjä erilaisissa oppimisympäristöissä, voidaan tutkimusperustaisesti edistää kulttuurista muutosta kohti kestävämpää tulevaisuutta ja lisätä ymmärrystä siitä, kuinka koulutus edistää systeemistä ymmärrystä luonnon, ihmisen sekä yhteiskuntamme toiminnasta, arvoista, suunnasta sekä tarkoituksesta. Takaisin apurahalistaukseen