Residenssitaiteilijat ja -tutkijat Monitaiteinen Kevin Doyle Näytelmäkirjailija ja ohjaaja Näytelmäkirjailija ja ohjaaja Kevin Doyle (IE/US) on kotoisin alun perin Brooklynistä, New Yorkista. Hänelle on ominaista suuret taiteidenväliset teatterikappaleet, jotka tutkivat nykyajan sosiaalisia aiheita ja/tai yhteiskuntapoliittisia aiheita. Hän sekoittaa elementtejä tanssista, elokuvasta, teatterista, musiikista, livekamerasta ja omista teksteistään. Doylen töitä esitetään usein Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Saaren kartanossa Doyle viimeistelee useita näkökulmia hänen seuraavaan isompaan työhönsä THE AЯTS, jossa hän tarkastelee taiteen julkisen rahoituksen historiaa useissa Euroopan maissa. Teos on laaja kolmiosainen ja se yhdistelee eri taiteenaloja. Doyle keskittyy näytelmän kolmanteen osaan, ja samalla hän kehittää vaihtoehtoisia metodeja siihen mistä näkökulmista hänen tutkimuksensa voisi tulla esille perinteisen teatteritilan ulkopuolella. Ennen Saaren kartanoon tuloaan hän kävi läpi taiteen rahoitukseen liittyneitä Yhdysvaltain senaatin alkuperäisiä asiakirjoja 1960–1990-luvuilta. Hänen tutkimuksensa sisältää myös amerikkalaisten poliitikkojen ja taidevaikuttajien sekä eurooppalaisten taidevaikuttajien äänitettyjä haastatteluja. Doylen työskentelyn päämääränä on selvittää miten haastattelut ja asiakirjat yhdistyvät ja miten ne suhteutuvat viimeaikaisiin taiteen rahoituksen liittyviin keskusteluihin Iso-Britanniassa, Alankomaissa, Belgiassa ja jopa Suomessa. Hän joutuu myös päättämään minkä muodon teoksen koko sisältö tai lähteet ottavat lopullisessa esityksessä. Tulevatko ne esille puhutun tekstin muodossa, sekoittuen ääni- tai elokuvasuunniteluun, vai onko niillä joku vielä löytymätön ilmenemismuoto esityksen aikana? Hän aikoo myös keskustella mahdollisimman monien suomalaisten kanssa ja keskustella heidän näkemyksistään taiteen rahoituksesta.