Grants and residencies Research Luokanopettajaopiskelijoiden kestävyysmuutoskyvykkyyden edistäminen transformatiivisen oppimisen avulla Main applicant Professori Ratinen Ilkka and working group (LUTRA) Members of the project Recipients of monthly grants: Karvonen Roosa Other Members of the team: Linnanen Lassi, Salonen Arto, Kemi Ulla Amount of funding 109200 € Type of funding General grant call Fields Environmental educationSocietal environmental research Grant year 2022 If you are the leader of this project, you can sign in and add more information. Log in Share: Back to Grants listing Application summary LUTRA-hankkeessa kehitetään malleja luokanopettajaopiskelijoiden kestävyysmuutoskyvykkyy-den edistämiseen sekä heidän kestävyysongelmanratkaisutaitojen tukemiseen. Tutkimushankkeen tavoitteena on löytää vastauksia siihen, millaiset kestävyysmuutoskyvykkyysvalmiudet suomalaisilla luokanopettajaopiskelijoilla on. Tämän tiedon pohjalta luodaan pedagogisia malleja luokanopettajien kestävyysmuutoskyvykkyyttä edistävistä tekijöistä. Pedagogiset mallit perustuvat transformatiivisen oppimisen teoriaan ja yhteisölliseen oppimiseen, jossa luokanopettajaopiskelijat opettavat toisilleen ajankohtaisia kestävyysteemoja. Tutkimushanke tuottaa uutta tietoa siitä, millä tavalla transformatiivista oppimista soveltamalla edistetään kestävyysongelmien ratkaisuprosesseja korkeakoulutuksessa. Hankkeen yhteistyötahojen avulla hankkeessa kehitettyjä pedagogisia malleja tarkastellaan myös muussa kuin kasvatusalan työelämäkontekstissa. Luomalla uusia oppimisyhteisöjä erilaisissa oppimisympäristöissä, voidaan tutkimusperustaisesti edistää kulttuurista muutosta kohti kestävämpää tulevaisuutta ja lisätä ymmärrystä siitä, kuinka koulutus edistää systeemistä ymmärrystä luonnon, ihmisen sekä yhteiskuntamme toiminnasta, arvoista, suunnasta sekä tarkoituksesta. Back to Grants listing